کوهنوردی

کوله پشتی شما چقدر باید وزن داشته باشد؟

این سوال را بسیار از کوهنوردان جدید و کم تجربه می شنویم که: کوله شما چقدر باید وزن داشته باشد؟

فاکتورهای زیادی برای تعیین وزن کوله مهم است و توصیه دقیق وزن برای هر کوهنورد دشوار است. برای دریافت راهنمایی ، از فروشگاه آرال کالا در اراک  ، مراجعه کنید.

وزن کوله برای کوهنوردی و پیاده روی:

هنگام تعیین وزن بسته خود ، این دستورالعمل های بسیار کلی را دنبال کنید:

    یک کوله پشتی بارگیری شده نباید بیش از 20 درصد از وزن بدن شما وزن داشته باشد. (اگر وزن شما 68کیلوگرم است ، بسته شما نباید بیش از 14 کیلوگرم برای کوله پشتی باشد).

    بسته بار پیاده روی یک روزه نباید بیش از حدود 10 درصد از وزن بدن شما باشد. (اگر وزن شما 68 کیلوگرم است ، بسته شما برای پیاده روی نباید بیش از 7 کیلوگرم باشد).

بنابراین ، به عنوان مثال ، یک کوهنورد که 68 کیلوگرم وزن دارد باید تلاش کند که 14 کیلوگرم یا کمتر هنگام کوله پشتی و 7 کیلوگرم یا کمتر در هنگام پیاده روی روز داشته باشد. استفاده از این درصد وزن بدن به عنوان راهنما به شما کمک می کند تا بسته خود را در وزنی قابل کنترل نگه دارید. با این حال ، آنها در هر شرایطی کار نمی کنند. به عنوان مثال ، کوله پشتی های بسیار کوچک اغلب به بیش از 20 درصد می رسند زیرا شما فقط می توانید وزن بسته خود را بسیار کم کنید. لوفنی می گوید ، علاوه بر وزن بدن ، عوامل زیر در وزن کلی بسته شما نقش زیادی دارند:

    مدت زمان سفر: هرچه سفر شما طولانی تر باشد ، مواد غذایی ، آب و سوخت بیشتری نیاز به حمل خواهید داشت که البته این به وزن شما اضافه می کند. حتی در سفرهای چند روزه ، هنوز بسته خود را نزدیک به 20 درصد از وزن بدن خود می خواهید ، بنابراین باید در مورد وسایل  و لباسی که حمل می کنید ، بیشتر فکر کنید تا جبران کنید آن وسایل اضافی.

    فصل / هوا: اگر در هوای سرد به سر می برید ، باید لباس و تجهیزات گرمتر و سنگین تری داشته باشید تا اینکه در هوای آفتابی تابستان کوهپیمایی کنید.

    ترجیح شخصی: برخی از افراد راحتی در اردوگاه را می دانند و حاضرند وزن اصلی را کاهش دهند که بتوانند وسایل کمتری باخود حمل کنند و کوله سبکتری را جا به جا کنند ، وسایل مورد نیاز از جمله مثل کیسه خواب ،زیرانداز کیسه خواب ،پوشاک گرم را بپذیرند. دیگران با پوشیدن همان لباس برای چند روز و خوابیدن روی یک بالشتک سبک مشکلی ندارند.

چگونه وزن کوله پشتی خود را کاهش دهیم؟

بیشتر کوهنوردان و طبیعتگردان باید ارزش سبک بودن کوله پشتی خود را بدانند برای حمل راحتتر: این می تواند به شما در مسافرت سریعتر ، دورتر و راحت تر کمک کند. با این حال ، به یاد داشته باشید که نمی خواهید با نادیده گرفتن موارد خاص ، مانند جعبه کمک های اولیه و سایر موارد ضروری ، سلامتی خود را به خطر بیاندازید. هنوز می توانید نسخه های سبک آن را انتخاب کنید ، اما آنها را کاملاً کنار نگذارید. همچنین آنقدر کوله ی خود را سبک نکنید که مجبور شوید برای حمل بار دوستانتان بار اضافی حمل کنید

با این اوصاف ، این پیشنهادات را برای کاهش وزن کوله پشتی ارائه می دهیم:

وزن اصلی خود را بدانید: وزن اصلی وزن شما در کوله  بارگیری شده منهای “مواد مصرفی” مانند غذا ، آب و سوخت است. شما این موارد را حذف می کنید زیرا مقادیر آنها سفر به سفر متفاوت است و در طول غذا خوردن ، آشامیدن و آشپزی در طول سفر کاهش می یابد. اما هر چیز دیگری که در بسته شما باشد ، مانند چادر ، کیسه خواب ، فیلتر آب ، اجاق گاز و لباس ، از سفر به سفر تغییر زیادی نخواهد کرد. دانستن وزن پایه به شما یک عدد ثابت می دهد که می توانید روی کاهش آن کار کنید.

برخی از کوله گردان خود را براساس وزن پایه بسته خود تعریف می کنند. به عنوان مثال ، اگر وزن پایه شما کمتر از 4.5 کیلوگرم و یک کوله پشتی سبک وزن است اگر وزن پایه شما کمتر از 9 کیلوگرم باشد ، شما به طور کلی یک کوله پشتی فوق سبک محسوب می شوید. وزن اکثر کوله گردان سنتی کمتر از 13.5 کیلوگرم خواهد بود.

وسایل خود را به صورت تفکیک شده وزن کنید: از ترازوی آشپزخانه یا ترازوی های وزنی برای  تمام وسایل فعلی استفاده کنید. این شامل همه چیز از لباس زیر تا اجاق گاز است. احتمالاً شما در خانه تعداد انگشت شماری از وسایل مشابه مانند چند کت پشم گوسفند  دیگر دارید و دانستن وزن دقیق هر یک می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید کدام را به همراه داشته باشید. ثبت وزن در صفحه گسترده برای مقایسه موارد و برنامه ریزی ماجراجویی بعدی شما مفید است و می توانید وزن ها را جمع کنید تا وزن پایه خود را بدست آورید.

موارد غیرضروری را از بین ببرید: وقتی از سفر برگشتید ، همه چیز را از کوله خود خارج کنید و روی زمین بگذارید. سپس وسایل خود را به سه دسته تقسیم کنید: مواردی که زیاد استفاده کرده اید ، مواردی که گاه گاهی استفاده می کنید و مواردی که هرگز استفاده نکرده اید. مواردی را گاه به گاه از نزدیک مشاهده کنید و هرگز انباشته نکنید و تصمیم بگیرید که آیا دفعه دیگر واقعاً به آنها احتیاج دارید. که بسیاری از کوهنوردان بیش از حد لباس و غذا مصرف می کنند ، بنابراین ، از خود مواردی را بپرسید ، آیا آن شلوار لباس خواب یا یک لباس زیر اضافی واقعاً نیاز به کنار هم دارد؟ و اگر در این سفر از آن نوشابه انرژی زا  با طعم بلوبری چیزی نخوردم ، باید دفعه دیگر آنها را بیاورم؟

به راحتی می توانید تصویری از انبوه خود را بگیرید ، بنابراین می توانید به یاد داشته باشید که هنگام سفر برای سفر بعدی خود چه کارهایی انجام داده اید و چه استفاده نکرده اید. و به یاد داشته باشید ، برخی از موارد مانند یک جعبه کمک های اولیه وجود دارد که ممکن است استفاده چندانی نداشته باشد اما همیشه لازم است با شما همراه شود.

برنامه وعده های غذایی خود را تنظیم کنید: گرفتن سریع یک دسته از مواد غذایی که از در خارج می شوید راهی مطمئن برای بسته بندی بیش از حد بسته است. با نوشتن آنچه برای هر وعده غذایی می خورید ، چند لحظه وقت بگذارید تا منوی خود را زودتر از موعد مقرر تنظیم کنید. اگرچه همراه داشتن کمی غذای اضافی کار عاقلانه ای است ، اما کمی برنامه ریزی باعث می شود که مقدار غیر منطقی گوشت تند یا شکلات در بسته شما نباشد. یک هدف معقول 1.5 تا 2.5 پوند غذا (یا 2500 تا 4500 کالری) در هر فرد در روز بسته به اندازه ، وزن و میزان فعالیت شما است.

بسته بندی مجدد: آیا برای سفر آخر هفته واقعاً به یک خمیر دندان بزرگ احتیاج دارید؟ در مورد جعبه مقوایی ماکارونی و پنیر چطور؟ بسته بندی مجدد یا برداشتن وسایل راهی آسان برای صرفه جویی در وزن است. برای مواردی مانند خمیر دندان و ضد آفتاب می توانید از بطری های مسافرتی قابل استفاده مجدد استفاده کنید. برای غذا ، چیزهای خوب خود را به جای استفاده از بسته بندی اصلی ، در کیسه های پلاستیکی ساده و سبک قرار دهید (وعده های غذایی را با یخ خشک بسته بندی مجدد نکنید ؛ قرار است آن ها را همانطور که هست حمل کنید).

همچنین ، به چگونگی بسته بندی وسایل و لباس خود فکر کنید. پک های لوازم شخصی برای سازماندهی عالی هستند . بسیاری از کوله گردان چادر خود را به همراه زیرانداز به صورت یک جا در کوله پشتی قرار میدهند در صورتی که به راحتی میتوانید تقسیم بار انجام دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − ده =