کوهنوردی, لوازم کوهنوردی

چگونه در باران پیاده روی کنیم؟

در این مقاله اصول اولیه پوشش را به شما توضیح خواهیم داد:

وسایل آماده سازی:برای راحتی و امنیت در هوای مرطوب چند مورد مهم را اضافه کنید.

نکات مربوط به لباس:توجه داشته باشید چه چیزی را بیاوریدو چگونه لباس خود را برای آمادگی باران بررسی کنید.

آماده شدن برای پیاده روی در باران

یک پیاده روی در یک مسیر بارانی مرطوب پوشش در تمام طول سفر باید با ده وسیله ضروری شروع کرد.

دوخت‌های لباس همراه خود:از آنجا که دوخت‌های لباس شما ضدآب نیستند.

شما با همراه داشتن برخی از وسایل که نباید آن ها با آب در تماس باشند میتوانید از کیسه های وکیوم که از نفوذ آب جلوگیری میکند در کوله پشتی خود استفاده کنید.کیسه های سبک پلاستیکی به راحتی میتواند از وسایل شما از آسیب دیدن جلوگیری کند.کیسه های پلاستیکی زیپ لاک هم ازران و با دوام هستند.

موارد زیر میتواند شرایط را آسان تر و لذت بخش تر کند:

در شرایط بارانی وسایلی از قبیل:کفش مناسب،کوله پشتی دارای روکش ضدآب،پتوی نجات،هدلامپ،چاقو یا وسایل چند کاره ویکتورنیکس و …

اگر در حین راه رفتن و دویدن هنگام باران به دلیل مرطوب بودن درون کفش امکان تاول زدن را بیشتر میکند پس در این مورد بسیار دقت کنید.

چراغ پیشانی که یکی از ده مورد ضروری است. شما باید در مورد این محصول دقت کنید که حتما ضدآب بودن IPX5 باشد.اگر در شرایطی بودید که در محیط تاریک قرار گرفتین از داشتن شارژ و باتری هدلامپ خود را بررسی کنید.

وسیله ای که حتما شما در مواقعی بارانی همراه خود داشته باشید که حالت پنبه ای و حوله ای داشته باشد،اینها برای پاک کردن و خشک کردن تجهیزات مرطوب مفید هستند.

نکاتی درباره لباس برای پیاده روی در هوای مرطوب و بارانی:

با شروع شدن باران،یک کوهنورد با لباس مخصوص باید به کوه برود.قبل از رفتن به برنامه خود در هوای بارانی نگاه دقیق تری به لباس های خود داشته باشید و ارزیابی کنید که به چه میزان آماده باران هستند.برخی از مواردی که باید در خاطر داشته باشید:

لباس هایی که از جنس پنبه هستند استفاده نکنید در مواقعی بارندگی به دلیل اینکه پنبه آب و عرق بدن را جدب میکند و باعث لرزیدن شما در اون هوا میشود.در مواقعی که هوا بارانی هستش سعی کنید از جنس های پلی استر و نایلون استفاده کنید.برای استفاده از کاپشن خود سعی کنید از جنسی استفاده کنید که از گورتکس و یا شمعی باشد.

اگر در هوای معتدل پیاده روی میکنید،میتوانید به جای آن از یک کت از الیاف پشم گوسفند سبک یا از جلیقه پوسته نرم استفاده کنید.لباس های بارانی خود را ارزیابی کنید که پوسیده نشده باشد.رفتن با رنگهای روشن میتواند به درخشان شدن روحیه شما در یک روز تیره کمک میکند.در مواقع اظطراری رنگ های روشن به تیم های جستجو نیز کمک میکنند تا به راحتی شما را پیدا کنند.

در هنگام رفتن به برنامه های بارانی،کفش خود را ارزیابی کنید.چکمه ها و کفش های ضدآب هستند یا خیر،که از پاهای شما خشک نگهدارد و آنها را در ابتدای هر فصل بررسی کنید و از اسپری های نانو و گورتکس استفاده کنید.کفش هایی که از توری مش ساخته شده است در شرایط آب و هوایی ملایم بهتر عمل میکند،زیرا اگر در یک گودال یا رودخانه ای گام بردارید خیلی سریع تر خشک میشود.

کفش های تراکینگ مناسب برای دویدن برای برنامه های بارانی میباشد گه بر روی سنگ های لغرنده عکس العمل بهتری نشان میدهد و برای این شرایط از جوراب های مناسب استفاده کنید.

خطرات آب و هوای مرطوب

یک کوهنورد روی سطح صخره در طول مسیر در هوای بارانی یک سیستم طوفان قابل توجه میتواند خطراتی و نگرانی های سلامتی را ایجاد کند اگر مراقب باشید میتوانید برای جلوگیری از عوارض ناخواسته قدم بردارید.

در حالی که در یک پیاده روی بارانی به ارتفاعات درختان و آسمان بارانی نگاه می کنید.

با طرز فکر درست ، یک پیاده روی در روز می تواند زیبا باشد که سالهای بعد با شور و هیجان به یاد داشته باشید. هوا  در این زمان تمیزتر است.

به یاد داشته باشید که خشک بودن خیلی بهتر است خیس شدن و بعد خشک شدن است . منتظر نمانید که قطرها باران خود را پرتاب کند ، یا در یک مجموعه باران پر از لباس بپوشانید.

نظارت بر وضعیت هوا را ادامه دهید. پیش بینی آب و هوا یک علم ناشناخته است.

چشم خود را برای رعد و برق نگه دارید. این نمایش خوبی را ارائه می دهد ، که نمی خواهید از دستش دهید. با این حال ، این حتی مهمتر از این است که شما می دانید چگونه پوشش دهید. با خواندن اصول آب و هوا برای Backpackers بیشتر بیاموزید.

دائماً خود ارزیابی کنید. اگر کمی احساس سرما کردید ، لایه هایی به آن اضافه کنید یا میان وعده را بگیرید. و چراغ تاریک می تواند وضعیت روحی شما را از بین ببرد ، بنابراین از خدمه پیاده روی خود نظرسنجی کنید تا مطمئن شوید که هنوز هم همه اوقات خوبی دارند.

تب خندق. اگر طوفان بی امان اوضاع را بدبخت یا خطرناک می کند ، دور بزنید و روزی آن را صدا کنید. شما هنوز هم داستانهایی برای گفتن و زمان برای یک یا دو کاکائو داغ اضافی دارید که بعداً به آنها بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =